torsdag 30 december 2010

När det blir ett nytt år

När det blir ett nytt år bygger man upp massa förväntningar och hopp.
"Nästa år kommer bli bättre", "nästa år ska bli det bästa året någonsin" eller "nu jävlar nu kör vi".

Nya år är fint. Nya år är så symboliska och det betyder mycket för de flesta. Jag brukar se det som ett sätt att börja om på nytt. Man gör nyårslöften som man vill ta helt seriöst fast man vet att man aldrig någonsin kommer följa dem.

På det sättet är de inte fina, de är riktigt fula. Man vill ju så gärna, man vill sluta röka, man vill hitta en pojkvän, man vill få bättre betyg och man vill bli ärligare men man kan inte. Varför kan man bara inte? Varför kan man inte hålla sina egna löften.

Därför har jag bestämt mig för att bara ha ett enda löfte i år. Ett som jag bara måste hålla annars kommer jag dö lite. Jag ska inte försöka sluta röka, eller plugga mer, eller va mer flörtig eller sånt. Jag ska bara försöka ha mer kul. Så enkelt. Ha så kul som man bara kan. Ta varenda chans som finns för att göra någonting speciellt. Shoppa på en tisdag. Gå ut på onsdagar, gå på skivor där jag inte känner någon. Bara göra saker.
Gott nytt år.
Tumblr_le8t0zktdy1qc4o45o1_500_large
Tumblr_le9da38bvd1qfkg32o1_500_large Tumblr_ldy0pg37pz1qd2o64o1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar